Font

Annonsørinnhold

Kanskje sjelefreden er å finne dypt nede i en sofa?

Et lunt hjem er for mange veien til et balansert sinn. I en tid hvor mange merker at både tiden og pengene forsvinner litt for fort, er det kanskje enda viktigere å bygge et lite rede hvor man bare kan finne roen, og la tankene få ro til å finne fotfeste. Det virker kanskje litt for lettvint å si at svaret ligger i en sofa, men tenk litt på det – er det ikke sofaen som kaller på deg når du trenger ro?

I 2018 åpnet SOFACOMPANY dørene til sitt nye showroom i Trondheim, og med det fikk byen plutselig tilgang på dansk design til overkommelige priser. For Anja Myrhaug var dette en sjanse hun ikke ville la gå fra seg, hun søkte og fikk jobben som showroom manager.

Font

– Jeg er utdannet dekoratør og interiørdesigner, og når SOFACOMPANY åpnet showroom her i byen, var dette et naturlig steg videre for min del. Jeg hadde da allerede vært mange år i møbelbransjen, og dette var for meg et nytt og spennende konsept, forklarer Anja.

For Anja er ikke en sofa bare et møbel, men mer som en nær relasjon. Mye av tiden du er hjemme vil du sannsynligvis tilbringe, omfavnet av denne sofaen. Når du ikke sitter i den, vil den uansett utgjøre hjertet av hjemmet ditt, og noe du hviler øynene på der du sitter å nyter frokosten fra kjøkkenkroken.

– Ved å bli kjent med kundene og avdekke deres behov, prøver vi alltid å finne de riktige varene. Vi synes også det er veldig gøy å kunne bistå med «hele prosessen». Så i tillegg til det som omhandler møblene våre er vi også ofte innom maling/vegg-farger, materialer og annet interiør som kan passe inn. Vi har fargeprøver både på maling og tekstiler liggende, og dette er til god hjelp og brukes ofte,  forklarer den engasjerte interiørdesigneren.

Bilder fra Showroom Trondheim

Showroom Trondheim 01

Showroom Trondheim 02

Showroom Trondheim 03

Showroom Trondheim 04

Showroom Trondheim 05

Showroom Trondheim 06

Showroom Trondheim 07

Picture frame, Lip, Eyebrow, Shoulder, Smile, Eyelash, Neck, Ear, Jaw, Sleeve

Kundereisen starter på Instagram

Hilde-Katrin Fjørtoft er markedskoordinator i SOFACOMPANY, og merker at trender fra sosiale medier i større og større grad påvirker deres kunder. Ikke så sjeldent er det SOFACOMPANYs egne sofaer som kan være fokus for Instagrams virale trender.

– Det vi ser er at det er mer inn med de elegante og stilfulle sofaene på grunn av Instagram, og man får inspirasjon fra flere kanter som gjør at man kanskje tester litt annet enn tidligere. Møblene skal legges merke til og se bra ut både på bilder og i virkeligheten. Se for eksempel vår Paula som har vunnet flere designpriser og er en bestselger hos oss, den skiller seg mer ut enn en klassiker som Astha, og er spesielt populær på Instagram.

Furniture, Rectangle

Bærekraftige tekstiler og 70-tallet

SOFACOMPANY selger utelukkende danske designmøbler i god kvalitet og til svært konkurransedyktige priser. De designer, produserer og selger alle produktene selv og kan derfor holde en rimelig pris året rundt. At de kan skilte med kun én til to uker leveringstid, 5 års garanti og at de i tillegg har gratis levering av alle sofaordre, er temmelig unikt.

Interior design, Comfort, Wood, Flooring, Building, Floor, Hardwood
Interior design, Living room, Couch, Furniture, Building, Comfort, Wood, Rectangle, Flooring, Floor
Interior design, Brown, Property, Rectangle, Wood, Comfort, Flooring, Beige, Floor, Grey
Furniture, Couch, Comfort, Wood, Rectangle, Floor, Flooring
Interior design, Living room, Furniture, Couch, Comfort, Wood, Table, Rectangle, Floor, Flooring
Living room, Dishware, Wood, Tableware, Shelf, Cabinetry, Flooring, Shelving, Serveware

– Under korona har vi fått øynene opp for hvor viktig hjemmet og familien er. Det er derfor en stigende trend for «slow living», med store og lave sofaer med myk komfort som man kan synke ned i, forklarer Line Nevers Krabbenhøft, sjefsdesigneren i SOFACOMPANY.

Vision care, Glasses, Smile, Sleeve, Gesture, Collar

– De organiske og lekne formene som er inspirert av naturen og 70-tallet fortsetter å være i trendbildet, og mer industrielle møbler med elementer av krom. Vi ser også en stigende trend for klassiske sofaer med detaljer og de som er estetisk bærekraftige (har lang levetid), og sofaer med avtagbare trekk som gjør at man har mulighet til å endre uttrykk uten å bytte ut sofaen. Det er naturlige farger som beige og brun som er i vinden nå, som skaper ro og harmoni i hjemmet. Materialene som brukes har også naturlig strukturer og er laget av resirkulert polyester, og det er mer fokus på bærekraftige tekstiler, forklarer sjefsdesigneren.

Om denne artikkelen

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Namdalsavisas markedsavdeling.
Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut? Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.