Personlig Servicetekniker

for bilen din

En fastlege

Otto Moe  har gjort forholdet mellom ansatte og kundene personlig. Dette har ført til mer fornøyde kunder, topp engasjerte ansatte og en prisvinnende tilnærming til sitt eget fag.  

Servicemarkedssjef Even Forås er sikker på at dagens kunder har større tillit til bedriften, og er mer fornøyde enn tidligere etter å ha sørget for at bilen din har en egen personlig servicetekniker.

Polo shirt, Motor vehicle, Car, Sleeve, Tire, Smile

Bilens nye fastlege

Personal computer, Automotive design, Motor vehicle, Sleeve, Laptop, Smile

Møt din personlige servicetekniker(PST);  Sindre, 32, småbarnsfar og ivrig hobby-skytter.

Hvordan det funker i praksis

Du får direktenummeret til Sindre, og når det er tid for service eller reparasjon på bilen din, ringer du Sindre. Sammen finner dere ut hva behovet er, og han booker deg inn til time.  Til avtalt tidspunkt kommer du til Otto Moe, og hvem er det som tar i mot deg der da, jo, det er Sindre det.

Det tar ikke lang tid før Sindre og bilen din kjenner hverandre inngående, man kan egentlig gå så langt som å påstå at Sindre er din bils fastlege. En kjapp tommel i potta, og et evig bånd er knyttet. Fra nå av er det dere tre; deg, bilen din, og Sindre. Mens du tar en kopp kaffe og sjekker litt epost, fikser Sindre biffen. Bilen er friskmeldt, og du kan betrygget og velinformert reise hjem med Sindre som din nye hovedkontakt.

Denne personlige servicen får du uansett hvilken av Otto Moes verksted du benytter, alle får sin egen Sindre.

Fra nå av er det Sindre som kjenner bilen din best

Den perfekte læremester

Ordningen med personlig serviceteknikker  har mange fordeler for deg som bileier, men det har også gjort arbeidsdagene til Sindre og hans kollegaer bedre.

Sindre er en del av et team bestående av to personer, og sammen med seg har han Marcus.

Som lærling ved Otto Moe, går Marcus inn i dette teamet med Sindre, hvor han fra dag èn er med på alle typer reparasjoner.

Sindres lange erfaring gjør at Marcus kan kaste seg ut i kompliserte operasjoner, og med Sindres veiledning fikse han dette helt fint, og læringskurven er bratt, men trygg.

Sindre er en del av et team bestående av to personer, og sammen med seg har han Marcus.

Som lærling ved Otto Moe, går Marcus inn i dette teamet med Sindre, hvor han fra dag èn er med på alle typer reparasjoner.

Sindres lange erfaring gjør at Marcus kan kaste seg ut i kompliserte operasjoner, og med Sindres veiledning fikse han dette helt fint, og læringskurven er bratt, men trygg.

Ved Otto Moe i Namsos består verkstedet av fem slike makkerpar, som totalt håndterer opp mot femti biler daglig.

Ønsket kompetanse er aldri langt unna, og effektiviteten løftes enda flere hakk ved hjelp av to fristilte arbeidsstasjoner hvor akutt-behov ivaretas.

Her starter dagene uten bookinger på forhånd, og skulle noe uforutsett dukke opp, ville denne gjengen stå klar for å sørge for at man likevel leverer bilen tilbake til avtalt tidspunkt.

«Serviceteknikeren har mye bedre forutsetninger for å bedømme tidsforbruket eller vanskelighetsgraden på jobben, enn hva kundemottaker kan» forteller Even.




På grunn av denne personlige tilnærmingen til kundeoppfølging, har Otto Moe kunnet fjerne det gamle kundemottaket, og verkstedet er åpnet opp og gjort tilgjengelig for kunden.

Ved tavla står Torgeir. Han er teamleder, og har det administrative ansvaret for at alt går på skinner inne på verkstedet. Alle avedelingene har en slik teamleder, og det er deres oppdrag å sikre at du som kunde forlater Otto Moe helt fornøyd.

Siden du allerede har din egen personlige servicetekniker, trenger du ikke å forholde deg til noen andre.

Du går bare rett inn, og like bort til løftebukken hvor Sindre og Marcus er i full sving med bilen din. Bare følg pilene i gulvet. Ja, det er faktisk merka opp ei løype for deg.

Før du stikker, forklarer gutta deg hva de har gjort på bilen, og går igjenom faktura, slik at du vet hva du betaler for. Å sette sammen teknikerne i makkerpar har også økt effektiviteten og gjort verkstedoppholdet kortere, derav at 80% av jobbene blir utført på under en time.

«Våre kunder liker den korte kommunikasjonsveien, og vi opplever at de heller vil vente for å snakke med sin personlige servicetekniker, enn å få noen andre til å se på det med en gang».

«Det er allerede seksti andre Volvo-forhandlere som driver etter samme modell i Norge, men Otto Moe i Namsos er kåret til den beste av de, for andre året på rad. Dette er vi naturlig nok veldig stolte av», forteller Forås.  

Best i klassen - verdt å vente på

Det var ikke alltid gitt at det var servicetekniker Marcus skulle bli.

I 10. klasse kom dagen hvor en ung gutt må stake ut veien for framtiden, og siden han var glad i å lage mat, falt valget på kokkefaget.

Etter skolegang valgte Marcus å jobbe som kokkelærling, men etter ett år bak grytene var mistrivselen til å ta å føle på. Siden hans hobby og store lidenskap var å mekke bil, tok Marcus mot til seg og rusla ned til Otto Moe, og rett inn på kontoret til Even.  

Sa opp lærlingplass på dagen

“Knailltøft”, forteller  Even, “å bare trappe opp på mitt kontor å spørre etter jobb, uten noe erfaring å vise til, krever en spesiell type mot.

Jeg kunne jo ikke bare gi han en lærlingplass på strak arm, men vi ble enige om at Marcus kunne få prøve seg i en sommerjobb et par måneder.” Det tok ikke lang tid før det ble tydelig at Even hadde fattet en god avgjørelse, for sannelig kunne gutten skru bil.

Men hva med denne kokkejobben hans da, tenker du kanskje? Ikke lenge etter Marcus forlot Evens kontor,  kommer det tekstmelding med klar beskjed; han har sagt opp jobben som kokk, og er klar for å skru bil på heltid.

Og det har hverken Marcus eller Even angret på.   

Marcus er i dag ferdig med lærlingetiden, har tatt fagbrev, fått fast jobb i Otto Moe, og har ca 400 fornøyde kunder på lista si - med plass til flere.

Ønsker du din egen personlige servicetekniker?

Selvfølgelig gjør du det...ta kontakt med Otto Moe, og gå fremtiden i møte med en "fastlegeordning" som funker, for bilen din, og for deg.    

OM DENNE ARTIKKELEN

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Namdalsavisas markedsavdeling.
Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut? Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

Font
Logo, Line, Text, Font

ANNONSØRINNHOLD