Annonsørinnhold

Font

– NAMDALSKYSTEN NÆRINGSFORENING BYGGER VIDERE PÅ SUKSESSEN

KYSTBYMESSA 2023

"Messa har gjennom årene utviklet seg til å bli en av de desidert største salgs- og profileringsmessene i Namdalen. Nå tar vi med oss erfaringene fra i fjor, og tilbyr det største antall stander som noen gang har vært."

-Lars Fredrik Mørch, Namdalskysten Næringsforening

Namdalskysten næringsforening arrangerer i år, for 24. gang, kystbymesse i Rørvik. Forrige gang ble messa for første gang gjennomført i nye SinkabergHansen Arena, og det ble et kjempeløft for både utstillere og besøkende.

Alt ligger tilrette for at det også i år blir et fantastisk arrangement, og tradisjon tro avholdes messa samme helg som det er Kystbycup i fotball. Byen fylles med folk og liv, og Rørvik er stedet å være denne siste helga i april.

Vehicle registration plate, Automotive design, Car, Tire, Hood, Wheel

Som en av de største salgs- og profileringsmessene i Namdalen, kan Kystbymessa skilte med 3400m2 innendørs utstillingsareal, opp til 75 utstillere fra 20 forskjellige bransjer og trekker 12.000 besøkende hvert år. 

Fast innslag på messa gjennom mange år er Otto Moe AS. Den veletablerte bilforhandleren, med hovedsete i Namsos, har egen avdeling i Rørvik, og bruker sin tilstedeværelse på Kystbymessa som en del av sin strategi for vekst og utvikling. 

– Vi er på messa for å vise oss frem med de siste nyhetene fra Volvo og Ford, og mener det er viktig å være tilstede på lokale arrangement. Messa i fjor ble en suksess for vår del, med godt salg og mye besøk på stand og i messehallen. En positiv opplevelse i det hele tatt, forklarer Espen Lauritzen.

Han er plassjef for Otto Moes avdeling på Rørvik, og de har for lengst sikret seg plass på årets messe.

– Vi vil ha noen biler utstilt for visning og en hel del biler for prøvekjøring. Vi ønsker å få pratet med folk og ønsker selvfølgelig nye og gamle kunder inn i ny bil. Service og ettermarked er også tilstede, noe som vi også mener er viktig blir snakket om og vist frem. 

Dress shirt, Forehead, Smile, Eyebrow, Beard, Jaw, Sleeve, Collar

Espen Lauritzen

Han er tydelig på at Kystbymessa er blitt en viktig utstillingsplass for Otto Moe AS. 

– Vi synes det er viktig å vise oss frem på mer kompakte arena der folk er i modus for handel og opplevelser. Det kommer folk fra hele Namdalen, og det å være tilstede er riktig.

Se bilder fra kystbymessa 2022:

Personal luxury car, Land vehicle, Automotive design, Tire, Wheel
Green, Building
Motor vehicle, Automotive design, Tire, Wheel, Car
Motor vehicle, Automotive design, Product, Table, Chair, Customer
Sports jersey, Ball game, Plant, Fence, Player, Tree, Grass
Sports equipment, Soccer ball, Shorts, Player, Football, Tree, Plant, Cleat
Sports uniform, Flash photography, Outdoor recreation, Smile, Cloud, Sky, Tree, Player

Se bilder fra kystbycupen 2022:

En møteplass for kystkultur

Roger Sømliøy er daglig leder i Bobilkjeden Namsos og er med på Kystbymessa som både sponsor og utstiller. Han  omtaler Kystbymessa som en velorganisert og profesjonell messe med en god blanding av utstillere, og er tydelig på hvorfor messa er blitt en viktig møteplass for hans bransje.

– Bobilkjeden Namsos bør absolutt være til stede på Kystbymessa på Rørvik av flere årsaker. For det første, er vi en aktør innenfor bobil- og campingvogn segmentet og Rørvik som kystby er et naturlig sted for å markedsføre denne typen produkter og tjenester. Kystbymessa er en viktig møteplass for mennesker som er interessert i kystkultur og aktiviteter, og bobil- og campinglivet er en del av denne kulturen. Vi har mye å tilby både erfarne campere og de som er nye innenfor denne livsstilen. Med en messestand på Kystbymessa vil vi kunne presentere vårt utvalg av bobiler og campingutstyr og samtidig gi råd og veiledning til mulige kunder, forklarer Sømliøy.

Vehicle registration plate, Car, Smile, Wheel, Tire, White, Hood

Roger Sømliøy, Bobilkjeden Namsos

ÅRETS HOVEDSPONSOR

For hovedsponsor og sjefen i Elcom, Dagfinn Eriksen, handler Kystbymessa om den gode møteplassen.

– Det er jo det dette handler om, et sted hvor både bedriftene og publikum kan møtes å være sammen.

Kystbymessa betyr mye for både han og Elcom.

– Kystbymessa har vært en viktig del i å etablere det gode samarbeidet mellom bedriftene i Ytre Namdal. Den resonnerer med næringsstrukturen i distriktene. Det er her manga av oss endelig får tid til å møtes, å knytte nye bånd, samt å pleie de gamle bånda. Så tror jeg folk setter pris på å kan komme å se hva som rører seg i det lokale næringslivet, i tillegg til en kaffesup og noe å bite i.

– Og ikke minst kombinasjonen mellom messe og fotballcup, det er vel nøkkelkomponenten for messa sin suksess, avslutter Eriksen.

Om denne artikkelen

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Namdalsavisas markedsavdeling, NA Kreativ.
Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut? Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.