Annonsørinnhold

Fra husbygger til influenser


Når man ser for seg en influencer, er det gjerne i form av en i overkant utadvendt person, alltid midt oppi en eller annen veldig salgbar “livskrise” og med en mobiltelefon i konstant selfie-modus. Lenger fra denne sannheten kommer man ikke, når man besøker Kristine Jakobsen(29) hjemme på Bangsund.

– Jeg vil ikke kalle meg en influenser, forklarer Kristine, mens hun henter nystekte kanelsnurrer ut av ovnen.

Sola henger henslengt på himmelen og bader Bangsund i perfekt lys. Vi besøker Kristine i hennes hjem i Gartnerveien, helt nede ved Bognas bredder. Her bor hun sammen med samboer og to barn.

Kristine er født og oppvokst på Bangsund, utdannet barnehagelærer, men jobber i dag fulltid ved en omsorgsbolig. Resten av tiden går med til familie, og til instagram-kontoen @gartnerveien.

– Det hele starta i 2018. Vi skulle bygge oss hus, og jeg ønsket å dokumentere prosessen i ei slags dagbok. Jeg synes det er gøy å ta bilder, og er vel over gjennomsnittet interessert i interiør og det som følger med. Siden jeg allerede fant mye av min egen inspirasjon på Instagram, var det naturlig at det var her vårt byggeprosjekt ble dokumentert også, forklarer Kristine.

Med sine 2500 følgere på Instagram, må hun bare finne seg i at vi omtaler henne som influenser, om hun liker det eller ikke. At folk lar seg influere av henne, er ikke overraskende. For i dette huset bor det opplagt noen med teft for interiør og design.

– Både samboeren og meg selv er vel litt perfeksjonister, så når vi skulle flytte ut av vårt gamle hus, var det opplagt at vi ville bygge nytt. Da vet man at man får det akkurat slik som man vil ha det. Nå var det ikke så mange tomter tilgjengelig, men heldigvis var ikke det et problem, siden tomta som faktisk var ledig i gartnerveien, var helt perfekt for oss. Så er det jo gøy at flere og flere unge velger å etablere seg på Bangsund da, det er liksom litt driv her nå,  forteller hun entusiastisk.

Etter en runde med de lokale boligbyggerne endte valget på OverhallaHus og deres elementbygg.

– Vi tok utgangspunkt i deres ferdighus “Moderne”, men endret på hele planløsningen. Vi gjorde ingen endringer på fasaden, og huset er på 240 kvadrat over to etasjer, samt en garasje og terrasse med utekjøkken. I utgangspunktet var hovedetasjen i andre etasje, men hos oss var det riktig å ha det i første. Fra de starta å sette opp huset til det var oppe, tok det bare ei ukes tid, og det var et ryddig og fint samarbeid med OverhallaHus, forteller Kristine.

Både hun og samboeren er opptatt av å handle lokalt, og mye av interiøret er fra Bohus Hustad, og kjøkkenet har de tegnet selv hos HTH. Det store kjøkkenbordet fikk de spesiallaget ved høvleriet på Spillum.

– De sier at du må bygge tre hus før du virkelig klarer å realisere den ultimate boligdrømmen, og selv om vi er ekstremt fornøyd med huset vårt, er det fortsatt noen småting vi gjerne skulle gjort annerledes, sett i etterkant. For eksempel burde vaskerommet ligget med tilgang fra garasjen, men man lærer så lenge man lever, konstaterer den unge influenseren.


Se flere bilder fra @gartnerveien

Land lot, Sky, Building, Plant, Window, Cloud, Tree, House, Shade, Grass
Water resources, Natural landscape, Land lot, Sky, Plant, Cloud, Mountain, Building
Living room, Interior design, Furniture, Comfort, Plant, Houseplant, Wood, Shade, Chair, Flooring

Under perioden med husbygging var hun aktiv på Instagram, og følgerskaren vokste. Etterhvert merket Kristine at hun hadde noe som kanskje kunne bli en fin biinntekt.

– Det starta med husbygging, så gikk det over til interiør, men etterhvert gikk det over til rett og slett litt hverdagslige ting. Nå deler jeg egentlig alt mulig rart, livet, ungene, baking og ting jeg liker.

Hun har siden oppstarten samarbeidet med mange forskjellige brands og tilbydere, av de mer kjente finner man Polarn O. Pyret, og Voksi. I tillegg tjener hun litt penger på produktplassering fra diverse bakeprodukter, blomster og spill.

Influenser

En influenser er en opinionsleder og brukes særlig om personer som ytrer seg offentlig i sosiale medier for å påvirke holdninger og handlinger hos sine følgere. Ved å utnytte troverdigheten til influensere kan en markedsfører effektivt påvirke målgruppene sine.

Influensermarkedsføring er markedsføring hvor en annonsør betaler en influenser for å profilere annonsørens produkt eller tjeneste, vanligvis i de sosiale mediene influenseren benytter.

Kilde: Store norske leksikon

– Skal du kunne leve av bildene dine på Instagram, bør du ha fra 10 000 følgere eller flere. Siden jeg nå er i 100% jobb og har to små barn, er det ikke tid til å følge opp Instagram-profilen min i like stor grad, men noe tid får jeg satt av da, forteller Kristine.

Lyst til å sjekke ut hvordan du kan lykkes som influenser? Sjekk ut appene Boostified og inspire.me, og bygg din følgerskare.

Om denne artikkelen

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Namdalsavisas markedsavdeling.
Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut? Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.